توصیه هایی جهت انجام تحقیقات ثانویه بازار به شکل موثر

در مقاله قبل از سری مقالات تحقیقات بازار ، روش انجام تحقیقات ثانویه بازار به طور دقیق و عمیق بررسی شد. در این مقاله قصد داریم چند توصیه نهایی جهت انجام هر چه موثرتر تحقیقات بازار ارائه کنیم.

سری مقالات تحقیقات بازار:

راهنمایی تحقیق بازار

توصیه هایی جهت انجام تحقیقات ثانویه بازار به شکل موثر

قبل از انجام تحقیقات ثانویه بازار باید درک درستی از محدودیت های تحقیق داشته باشید. همچنین باید بتوانید با دقت بالایی نظرات افراد مختلف را تحلیل کرده و منابع مناسب را انتخاب نمایید. اجازه دهید این موارد را به صورت جزئی تر بررسی کنیم:

  • محدودیت های تحقیق را درک کنید.

یکی از اولین توصیه های مهم در مورد انجام موفقیت آمیز تحقیقات ثانویه بازار، این است که سعی کنید محدودیت ها و مرزهای تحقیق را بشناسید. تحقیقات ثانیه بازار، چندین زیرشاخه دارد که باعث ازدیاد داده ها در طیف ویسعی از اطلاعات می باشد. بنابراین بسیار مهم است که حدود تحقیق را مشخص کنید تا تحقیقاتتان به صورت کنترل شده انجام شود.

  • سعی کنید نظر عموم افراد جامعه را از طریق روزنامه ها و مجلات درک کنید.

در کنار استفاده از اینترنت و یا منابع رسمی، بهتر است که مجلات و روزنامه ها را مطالعه کنید تا بتوانید دیدگاه عمومی افراد جامعه را در مورد بازار شناسایی کنید. رسانه های اجتماعی هم ابزار خوبی جهت شناسایی نظر افراد در مورد مسائل مختلف است. و شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید بتوانید از این ابزار به نفع خود استفاده کنید.

  • از منابع معتبر استفاده کنید.

توصیه دیگری که در مورد تحقیقات ثانویه بازار می توان کرد این است که از منابع معتبر مانند وبسایت های رسمی دولتی و یا شرکت های دولتی استفاده کنید. به دنبال استفاده کردن از منابع نا معتبر و غیر قابل اطمینان نباشید. و مهم تر از همه این که تنها به اطلاعات موجود در یک صفحه ی وب اتکا نکنید. زیرا ممکن است حاوی اطلاعات اشتباه و یا ناقص باشد.

  • کار خود را با جستجوی ساده ی اینترنتی آغاز کنید.

امروزه هر تحقیقی که بخواهیم انجام دهیم، اولین جایی که احتمالا به آن سر میزنیم گوگل است. در مورد تحقیقات ثانویه بازار هم توصیه می شود کار خود را با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز کنید. جستجوی موضوع تحقیق و یا حتی جستجوی سایر منابعی که انتخاب کرده اید در گوگل می تواند نقطه ی شروع خوبی باشد و شمارا با موضوع تحقیق خود آشناتر سازد.

  • ابتدا سراغ منابع داخلی بروید.

اولویت استفاده کردن از منابع داخلی می باشد. از داده هایی که مختص کسب و کار خود در طی زمان ساخته اید استفاده کنید. و سپس اگر نتوانستید پاسخ سوالاتتان را در بیابید، سراغ منابع خارجی بروید. در بسیاری از موارد، منابع داخلی گره گشای کارتان خواهند بود و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهند داد که با اهدافتان هم راستا می باشد.

سری مقالات تحقیقات بازار: